Welcome to Atos Medical

Other
Confirm your selection
  • Land:Nederland

Persbericht: Nieuwe informatieve website rond ingreep bij strottenhoofdkanker

Nieuwe informatieve website rond ingreep strottenhoofdkanker

Laryngectomy.nl is een  uitgebreide bron van informatie bij een totale laryngectomie

Atos Medical, een toonaangevend bedrijf op het gebied van laryngectomiezorg en onderdeel van Coloplast A/S, heeft vandaag aangekondigd dat ze de nieuwe website   www.laryngectomy.info – ‘De Laryngectomie site’ – sponsoren. Het doel van de website is om betrouwbare en gemakkelijke toegang tot informatie te bieden aan iedereen die een totale laryngectomie zal of heeft ondergaan, en hun familie en vrienden.

De Laryngectomie-website is bedoeld om patiënten antwoorden te geven op de meest gestelde vragen. Bekijk deze video voor meer informatie:

Atos Medical – Proud Sponsor of The Laryngectomy site

“Het krijgen van een diagnose van strottenhoofdkanker met de aanbeveling een totale laryngectomie te ondergaan, kan voor velen leed en een moeilijke tijd veroorzaken. Daarom is het zo belangrijk dat patiënten gemakkelijk toegang hebben tot betrouwbare informatie over wat ze kunnen verwachten tijdens hun behandelingskuur”, zegt Christina Bjorkander, hoofd Digital, Atos Medical, en voegt eraan toe: “Ik hoop dat laryngectomy.info zal dienen als een geweldige bron voor zorgprofessionals, patiënten en zorgverleners.”

Dr. Mario Fernández, MD, PhD, Head and Neck Surgeon, Spanje, is auteur en co-auteur van meer dan 30 wetenschappelijke publicaties, en hij is een van de gastheren en sprekers op de Global Post Laryngectomy Rehabilitation Course in Barcelona, ​​Spanje.

“Het is belangrijk om na te denken over de zorgen van de patiënt, omdat de patiënt wil weten wat er met hem gaat gebeuren in elk aspect van zijn leven. Dergelijke informatie is momenteel niet beschikbaar, maar dat zou het wel moeten zijn. Ze zullen zich zeker beter voelen als ze begrijpen dat de beslissing om een ​​totale laryngectomie te ondergaan de beste beslissing is om met de kanker om te gaan,” zei dr. Mario Fernández.

De site bevat inspirerende en informatieve artikelen, video’s en downloads die ingaan op de veelgestelde vragen van patiënten en hun omgeving. De structuur is gebaseerd op de ervaringen van de patiënt vóór de operatie, tijdens de operatie, in het ziekenhuis, thuis en het leven als laryngectomie.

“Ik denk dat het belangrijk is om alle aspecten van een totale laryngectomie te scheiden om hen [patiënten] te helpen door alle informatie te navigeren. We kunnen dus met ze praten over onderwerpen zoals hun emotionele reis, hun verschillende behoeften en hoe ze een nieuwe manier van spreken gaan leren”, zegt Katherine Behenna, MSc, hoofdspraak- en taaltherapeut, VK.

Korte feiten over de Laryngectomie-site

• De inhoud op laryngectomy.info is gevalideerd door een internationale medische adviesraad, een multidisciplinaire groep van belangrijke opinieleiders, bestaande uit hoofd- en nekchirurgen, medische logopedisten en verpleegkundigen.
  • De sitestructuur is gebaseerd op de ervaring van de patiënt tijdens de verschillende fasen voor en na een totale laryngectomie.
  • Bij de lancering zijn de ondersteunde talen Engels, Frans, Duits en Spaans. Nu is ook de Nederlandse versie beschikbaar.
  • De inhoud op laryngectomy.info biedt geen medisch advies, diagnose of behandeling. De inhoud is alleen voor informatieve doeleinden en is geen vervanging voor medisch advies. Voor medisch advies dient men contact op te nemen met een beroepsbeoefenaar in de gezondheidszorg.
  • Atos Medical is de sponsor van de Laryngectomy-site (www.laryngectomy.info)

Contact informatie

Media contact

Peter Mønster
Sr. Media Relations Manager
E-mail: dkpete@coloplast.com

Voor vragen, neem contact op met:

Christina Bjorkander
Head of Digital, Atos Medical
Tel: +46 766416430
E-mail: Christina.Bjorkander@atosmedical.com

Over Atos Medical

Atos Medical ontwikkelt en verkoopt medische hulpmiddelen die de kwaliteit van leven van mensen met een halsstoma verbeteren in meer dan 90 landen. Het bedrijf heeft een wereldleidende positie op het gebied van laryngectomiezorg en is een wereldwijde speler op het gebied van tracheostomiezorg. Atos Medical is opgericht in 1986 en heeft zijn hoofdkantoor in het zuiden van Zweden. Atos Medical is een onderdeel van Coloplast A/S. Ga voor meer informatie naar atosmedical.com.